Tudom, már megint színház...
Megkíméllek Titeket a darab leírásától, de fölmerült egy kérdés, amiről komoly filozófai vitába keveredtem Apával.
Szóval, a Macskajáték előadás eme rendezése úgy kezdődik h már eleve nincs függöny és bent ül a színésznő a színpadon, a közönséget beterelték és csak akkor kezdődött el, amikor a lámpák lekapcsolódtak - tehát kb. 5 percig együtt ültünk a színésznővel, a nézők beszélgettek közben.
Direkt nem mondom el az álláspontomat. Szerintetek van e szükség függönyre? Ködös rendezői húzás volt? Tetszik ez nektek vagy művészkedés melynek nincs funkciója csak a színészek zsenialitásának bemutatása?/ a színész mozdulatlan volt egész végig/
Kíváncsi vagyok. Nincs rossz válasz. :-)
Liliana Vérnyúl 2010.01.04. 09:35:34
Meg, azt hiszem, eléggé zavarba ejtett volna a függöny hiánya. :)
Többiek?
Merkasz 2010.01.04. 10:52:21
Más kérdés, hogy a színész mennyire tud kiszakadni a valóságból, ha látja a közönséget duruzsolni, bevonulni, élni. Én biztos, hogy eleinte nem tudnék koncentrálni, de lehet h segítség neki is, ha tudja, milyen a közönsége.
zs17 2010.01.04. 12:13:08
Dilly 2010.01.04. 18:37:51
viszont sztem az nem baj, ha olyan dolgok esnek meg egy előadáson
bocs mennem kell, majd folytatom
Dilly 2010.01.04. 21:19:56
folyt: amik zavarba hozzák a nézőket, kicsit bemásznak a személyes szférába...elgondolkodtatják őket. lásd: mi is ezt tárgyaljuk egy ideje. Contra: ezt tárgyaljuk és nem magát a darabot...
zs17 2010.01.05. 14:51:06
Most nagyon sokat gondolkoztam azon h lehetne a művészetet egy másik szférába emelni és arra jöttem rá h a modern művészetet sokan azért nem értik, mert nem elég tanultak - ergo a modern művészet az intellektualitásra épül, nem pedig az érzetre, katarzisra, gyönyörködtetésre. Viszont nagyon sok mögötte a gondolat - ez tetszik benne.
DE sajnos az a probléma, h minden manapság az elidegenedésről az eltávolításról szól, még a művészet is. Az igazi művészetnek a lényege viszont a katarzis, találkozás a természetfelettivel, h megragadjon. Ezt hiányolom most sok művészeti alkotásból. Igazából mindegy h hogyan de lelkileg kell hatnia a színháznak és ezt kell keresni benne - igen, akár megbotránkoztató eszközökkel fel kell rázni az embereket a fásultságukból, le kell rombolni a berögzött falakat a nézők és a színész között. Szerintem ezért volt nagyon jó rendezői fogás.
Jah, és merni kell bátran képzelődni, mellőzni kell minden társadalmi korlátot és populizmust. Nemcsak a színházban, sehol sem szabad olyat csinálni, amit rossznak érzel és csak a többiek kedvéért teszel meg.
Viszont hihetetlen őszintének kell lenned magaddal szemben, szinte kíméletlenül, mert úgy tudsz fejlődni. Azt hiszem, ilyen rendező szeretnék lenni, aki ezeket tartja szem előtt.
Liliana Vérnyúl 2010.01.06. 08:28:13