Színház az egész világ!!!

 2009.12.05. 22:35

Nem tudom mennyire érdekel ez titeket, de ha untat, ne olvassátok... Ujjgyakorlatnak is jó! Meg kultúrsznobságból is...

Szóval: ma voltunk Ramival a Szonya című darabon az Új Színházban és megint elhatároztam h színházban kell dolgoznom. Hihetetlen jó volt!!! Tényleg bőgtem rajta. Csodálatos h milyen érzelmeket tudtak kihozni magukból a színészek ( főleg a főszereplő: Nagy Krisztián- meglepő volt, még nincs harmincéves sztem a srác, de olyan átéléssel játszotta a bűnhődő sorozatgyilkost h ihaj!) és át is adták: kezem-lábam remegett utána a felfokozott érzelemdömpingtől. Ez SZÍNHÁZ volt!

A Bűn és bűnhődést dolgozza fel a darab Szonya szemszögéből. Nem tudom melyikőtök olvasta ( szégyen: én MÉG nem - de sanszos h majd ma este). Egyébként: 19. sz végi Oroszország, lesülyedt úricsalád, bérház, részeges apa, utópisztikus anyuka, ki majd megőrül, prostituált lány( Szonya), három kiszolgáltatott kisgyerek/ sztem fiatalabbak voltak 10 évesnél!!!/,  meg a lelkiismeretfuradalásban vergődő főhős, és a karakterszereplők.

Az Új Színház stúdiószínpadán játszották, szóval nagyon kis helyen, kevesen voltunk, láttunk minden  elhullajtott izzadság- és könycseppet a színészeken. Nagyon emberközeli volt. A díszlet is ötletes volt, kicsi helyen elfért, ötletes volt, jelzésértékű, de idézte a koszos bérházak hangulatát.A szereposztás is nagyon jó volt: Nagy Krisztián meglepő volt és átütő, a karakterszerepek mindegyike kitűnő volt - még apró humort is csempésztek az amúgy hihetetlenül tragikus történetbe, amit én nagyon szeretek. A két női főszereplővel voltak csak kis gondjaim -  bár igzán nincs jogom ilyeneket mondani. Pokorni Lia játszotta a gazdag családból lesüllyedt háromgyermekes anyukát, aki rengeteget dolgozik, közben  a múltján kesereg, megőrül, majd tüdőbajban meghal. Tudni kell, hogy őt én nagyon szeretem, de sajnos nem volt igazán alkalmas a szerepre: nem volt elég idős, elég szomorú, elég megtört - az ő  alapvető karaktere sajnos sokkal tisztább, nem arisztokratikus, fiatalos, élettel teli és egy kicsit komikus is. De szerintem ez inkább rendezői hiba, hogy őt választották. A Szonyát játszó Fodor Annamária, pedig nem volt rossz /mondjuk eddig őt csak szőke liba vagy kiégett kurva szerepében láttam, ezért előítéleteim vannak - de itt lett volna egy nagyon jó címszerep/, a karaktere jó volt nagyon a szerepre: törékeny vörös hajú nő, átható, szomorú tekintet DE sajnos a fő jelenetet elrontotta, inkább másodhegedűs volt  nagy Krisztián mellett, de nem is mondta elég mély átéléssel a szöveget.

Na ennyitt a recenzióról... Minden kritika ellenére, nézőként kurva jó darab volt és remélem képes leszek hasonló mélységekbe belekaparni, ha sikerül színházban dolgoznom. Mindenesetre most verseket meg monológokat fogok keresni, meg amint lehet elmegyek a a Színházi Intézetbe, állítólag ott lehet régi színházi felvételeket kölcsönözni vagy más Ja, és ma este elolvasom a Bűn és bűnhődést..

Adieu híveim és gyertek majd velem színházba sokat!

Címkék: színház

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merkasz 2009.12.06. 11:18:53

Vigyél :) Rég sírtam már színdarabon... a leendő színpadi alkotásaidat nem féltem attól, hogy sekélyesek lesznek...
süti beállítások módosítása